Etykiety ekologiczne Recycling Friendly
O recyklingu mówi się od wielu lat. Założenie odzysku materiałów aby ponownie wytworzyć z nich nowe przedmioty jest słuszne. W idealnym świecie materiały krążyłyby w obiegu zamkniętym właściwie nigdy nie trafiając na wysypisko.
Jak naprawdę wygląda recykling w praktyce, zwłaszcza w aspekcie opakowań i etykiet?
Otóż, niewłaściwie dobrana etykieta do opakowania, potrafi skutecznie zanieczyścić opakowanie, tak, że nie będzie nadawało się do recyklingu.
Nasz znak RecyclingFriendly otrzymują etykiety, które zostały wyprodukowane w sposób ułatwiający recykling opakowania. Dotyczy to zarówno doboru materiału do opakowania, wielkości etykiety względem opakowania jak i nadruku samego wzoru, który musi być dostosowany tak aby nie utrudniał recyklingu.
Korzyści ekologiczne z zastosowania etykiet RecyclingFriendly:
- umożliwiają gospodarkę obiegu zamkniętego
- w znacznym stopniu redukują stosowanie surowców pierwotnych
- pomagają przygotować się firmom do spełnienia założeń nowelizacji dyrektyw UE w sprawie możliwości recyklingu 65% (wagowo) opakowań od 2025
- w niektórych przypadkach dają możliwość ponownego użycia opakowania co jest najbardziej wartościowym działaniem ekologicznym
- stwarzają możliwość odzyskania czystej stłuczki szklanej lub regranulatu tworzyw sztucznych
Wprowadzając na rynek materiały przyjazne recyklingowi, nasi klienci zyskują świadomość, że ich opakowanie ma szansę wrócić do obiegu w postaci przetworzonego materiału i nie będzie zalegać gdzieś na wysypisku przez następne setki lat. Naszym zdaniem to jest powinność świadomego, zrównoważonego biznesu. Wierzymy, że jest to działanie które docenią konsumenci.
Napisz do nas, wspólnie możemy zmienić twoje opakowanie na bardziej przyjazne.
Potrzebujesz wyceny lub pomocy?
Skorzystaj z formularza lub napisz do nas na adres: biuro@drukarniaflexon.pl
Jeśli potrzebujesz wycenę napisz do nas w treści wiadomości:
Jaka ilość cię interesuje?
Przeznaczenie docelowe?
Wymiar etykiety?
Czy aplikujesz etykiety ręcznie czy mechanicznie?